Thermionic Culture (14)

Thermionic Culture zajmuje sie produkcja najwyzszej klasy lampowych urzadzen pro-audio. Kazdy egzemplarz jest recznie montowany i przechodzi bardzo surowe testy jakosciowe.
Trzon firmy stanowia Vic Keary i Jon Bailes, obaj posiadajacy wieloletnie doswiadczenie w pracy ze sprzetem lampowym, zarówno na etapie tworzenia takich urzadzen, jak i nagrywania oraz realizacji dzwieku za ich pomoca.
Vic, twórca firmy i konstruktor, swoje pierwsze studio zbudowal w latach 50. XX wieku, rozpoczal tez budowe slynnego kompleksu Maximum Sound Studios, który przejal potem Manfred Mann i z którego powstaly The Workhouse, Chalk Farm Studios, czy bazujace wylacznie na lampowych urzadzeniach studio Chiswick Reach.

Podczas swojej pracy studyjno-inzynierskiej konstruktorzy doszli do wniosku, iz technologia tranzystorowa byla krokiem do tylu w procesie doskonalenia i rozwoju urzadzen wzmacniajacych, miksujacych, kompresujacych i w inny sposób przetwarzajacych dzwiek. Okazalo sie, ze technologia lampowa miala do zaproponowania znacznie wiecej w aspekcie naturalnosci brzmienia. Dlatego w urzadzeniach Thermionic Culture króluja lampy, zas tranzystory nie sa instalowane w torze sygnalowym, a tylko tam, gdzie sprawuja sie najlepiej: w zasilaczach, choc na przyklad w przypadku Culture Volture i tam zastosowano technologie lampowa.

Idea niektórych ukladów stosowanych w urzadzeniach Thermionic Culture siega lat 40. 60., inne zas sa bazuja na najnowszych rozwiazaniach technologicznych. Sprzet Thermionic Culture pozwala osiagnac najwyzsza jakosc dzwieku dzieki zastosowaniu takich nowoczesnych komponentów jak polipropylenowe kondensatory, i unikaniu tricków i sztuczek typowych dla domeny Hi-Fi jak pozlacane wtyki i gniazda XLR. Jakosc swoja urzadzenia te zawdzieczaja takze wylacznie recznemu, precyzyjnemu montazowi. Na wszystkie defekty fabryczne obowiazuje dwuletnie gwarancja, zas na same lampy producent daje gwarancje jednoroczna. Jednak lampy zastosowane w urzadzeniach Thrmionic Culture spelniaja wysrubowane, militarne normy jakosciowe, a zanim zostana one zamontowane, sa dokladnie sprawdzane, wiec w gruncie rzeczy dzialaja one znacznie dluzej.


Wsród uzytkowników Thermionic Culture znalezc mozna nazwiska producentów i realizatorów, którzy decyduja o swiatowych trendach brzmieniowych: Mike "Spike" Stent (U2, Madonna, Oasis), Ken Nelson (Badly Drawn Boy, Coldplay), Dave Gilmour, Hugh Jones, Andy Strange (Robbie Williams), David Ives, Bernard Butler, Tony Hoffer (Beck ,Turin Breaks), Edwyn Collins, Mick Jones, Jimmy Boyle (The Red Hot Chilli Peppers, Mick Jagger, Johnny Cash) czy Peter Katis (Dylan Group, Him, wspólpracuje z Garethem Johnes'em). Urzadzenia te pracuja w takich studiach, jak studio Mute Records, Air Studios, Strong Room Studios, Angel Mountain Studios. Wrazenie robi równiez lista zespolów, które korzystaja ze sprzetu Thermionic Culture: The Libertines, Overtones, Portishead czy Prodigy! The Culture Vulture, studyjny efekt distortion Thermionic Culture zapisal sie nawet w historii filmu, znajdujac zastosowanie w jednym z odcinków przygód Jamesa Bonda...

 

więcej »

Ta strona korzysta z plików cookie, które pomagają nam optymalizować korzystanie z serwisu. Korzystając z serwisu, zgadzasz się na użycie plików cookie.

OK | Więcej informacji