Czytelnia

Antelope Audio FPGA: emulacje klasycznych kompresorów

3 października 2017

Czy Ty wciąż płacisz za efekty, których używasz? Nasza stale rozrastająca się darmowa biblioteka, jest zawsze otwarta dla każdego z użytkowników interfejsów audio firmy Antelope Audio.
Antelope Audio FPGA: emulacje klasycznych kompresorów

PowerGate

PowerGate to urządzenie służące do bramkowania sygnału, teraz dostępne za darmo dla wszystkich użytkowników interfejsów Antelope Audio, wykorzystujących połączenia Thunderbolt, USB, czy od niedawna HD. Efektywny zestaw potencjometrów takich jak Precise Threshold, Attack, Hold, Decay, Range oraz Gain, od razu pomoże Ci pozbyć się źródła niechcianego szumu, czy interferencji wywołanych przez inne urządzenia. 

Teraz Ty stoisz na bramce!

Tubechild 670

Zaprojektowany w oparciu o układ studyjnej legendy z lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku, Tubechild 670 wreszcie umożliwi Ci, uzyskanie tego charakterystycznego brzmienia, tak charakterystycznego dla nagrań złotej ery rock’n roll’a. Niesamowicie drogie, kolekcjonerskie wręcz urządzenie, które zostało użyte na niezliczonej ilości topowych nagrań, teraz jest już dostępne dzięki platformie efektów FPGA (Field Programmable Gate Array) za darmo! 

Ten naturalnie i ciepło brzmiący, bardzo dokładny limiter wychylenia sygnału, pozwala w pełni kontrolować dźwięk, dzięki tylko kilku potencjometrom: Gain (zarówno dla wejścia, jak i wyjścia sygnału), Threshold oraz Time Constant. Dodając do tego prosty, ale skuteczny obwód, wyróżniający się krótkim atakiem i długim wybrzmieniem, masz pewność, że wszystkie partie wokalne oraz solowe przebiją się przez każdy miks. 

Z powodzeniem możesz również użyć kompresora Tubechild 670 na szynie zestawu perkusyjnego, czy grupie instrumentów klawiszowych, dodając do ich brzmienia tego charakterystycznego, ale nie nachalnego soundu, który spowoduje, że każde nagranie zabrzmi tak jak powinno.

Legendarne brzmienie teraz również w Twoim studiu!

Grove Hill Liverpool

Fuzja najlepszych amerykańskich i brytyjskich technologii kompresowania dźwięku z lat 60, która została zamknięta w tym urządzeniu, da Ci to dokładnie to czego potrzebujesz – bogate, szerokie i tłuste brzmienie, które doda głębi do pasma gitar akustycznych oraz uleczy wszystkie problemy związane z brakiem średnich częstotliwości w miksie, wygładzając gitarowe solówki, partie wokalne i brzmienia syntezatorowe. 

No i wreszcie coś dla basistów – Grove Hill Liverpool sprawi, że dół pasma zabrzmi ciepło i potężnie, a lekko wysterowany, doda brzmieniu gitary basowej tego pożądanego pazura, bez straty klarowności.

Nie ma dobrego miksu bez kompresji w stylu old school!

 

BA-6A

Zainspirowany ascetycznym, ale bardzo efektywnym limiterem z lat 50, który został stworzony na potrzeby transmisji filmowej i przekazów radiowych, BA-6A pomoże Ci uzyskać ten zbalansowany, vintage’owy sound, z którym bez problemu ujarzmisz najbardziej agresywnie brzmiące instrumenty, czy wymykające się spod kontroli miksy, ale bez utraty muzycznego ciosu. Pierwowzór, który chwilę po swoim debiucie, od razu przyjął się w studiach nagraniowych ze względu na łatwą obsługę i doskonałe brzmienie, po dziś dzień zachwyca realizatorów nagrań i muzyków w profesjonalnych studiach na całym świecie.

Teraz, dzięki inżynierom Antelope, Ty też możesz korzystać z jego funkcji, takich jak 3-stopniowe wzmocnienie, umiarkowane wysterowanie, szybki atak i odpowiednio wypośrodkowany release.

SMT-100A

Bez wątpienia studyjny klasyk z lat 80, SMT-100A jest jednym z najbardziej intuicyjnych w obsłudze kompresorów. Przez lata używany do ścieżek wokalnych, perkusji czy podbicia basu, był częstym wyborem profesjonalistów, ceniących go za szybki atak. Konstruktorzy Antelope upewnili się, aby jego charakterystyczne, lampowe i gładkie brzmienie zostało dokładnie odwzorowane, zachowując przy tym prostotę obsługi.

FET-A78

Jeżeli potrzebujesz dobrej, dynamicznej i klasyczno-brzmiącej kompresji to dobrze trafiłeś. FET-A78 najlepiej sprawdzi się w pracy z indywidualnymi trackami, niezależnie czy będą to ścieżki wokalne, gitarowe, czy ślady bębnów. Ten wykorzystywany w niezliczonej ilości dobrze znanych i świetnie brzmiących piosenek POP/ROCK kompresor, dobrze sprawdzi się również zapięty na grupie ścieżek harmonii wokalnych, odjechanych brzmień syntezatorowych, czy overhead’ów. Możesz również wykorzystać urządzenie do ujarzmienia zbyt dynamicznych partii basowych oraz używać go w trybie stereo.

ALT-463C

Zaprojektowany w oparciu o kolejną legendę z późnych lat pięćdziesiątych, ALT-436C to ikona wśród jedno kanałowych, lampowych kompresorów typu „variable-mu”, z dopasowanym na stałe atakiem. Bedąc trzecią generacją serii kompresorów, które były szeroko modyfikowane przez inżynierów dźwięku, ten początkowo niedrogi, a teraz legendarny już kompresor z odpowiednio dobranym zakresem regulowanym potencjometrami Threshold oraz Release, może być bardzo pomocny podczas obróbki ścieżek gitar basowych, wokalnych, czy smyczków, a nawet brzmień syntezatorowych.

Uwielbiany przez realizatorów już od czasów The Beatles, w czasach kiedy muzyka POP nie brzmiała sterylnie i zimno, ten kompresor jest jedną z odpowiedzi dlaczego tak było. 

Teraz nadszedł czas żebyś Ty odkrył to brzmienie!

Stay-Levin

Ascetyczny design, epicki wygląd i masywne brzmienie – taki jest właśnie kompresor Stay-Levin, który swoim charakterystycznym, na swój sposób koloryzującym brzmieniem ukształtował brzmienie amerykańskiej klasyki z lat 60. Jeżeli potrzebujesz tej lampowo brzmiącej kompresji w swoich aktualnych nagraniach, która nada im ten niezbędny, analogowy sznyt, to wykorzystując prosty w obsłudze panel, zawierający tylko dwa potencjometry i dwa przełączniki, szybko osiągniesz zamierzony cel. 

Pomimo swojej prostoty, szeroki zakres pracy potencjometrów poradzi sobie z polepszeniem brzmienia zarówno ścieżek wokalnych, jak i gitar akustycznych, czy syntezatorowych brzmień typu „lead”, a dodając tej charakterystycznej kompresji do śladów basu czy perkusji, spowodujesz, ze ich brzmienie od razu urośnie i zacznie wychodzić z głośników! 

Stay-Levin to kompresja vintage w swoim najlepszym wydaniu, teraz dostępna w domenie efektów FPGA!

VCA160

Ten kompresor łączy klasyczny sound, doskonały licznik(?) i łatwość obsługi. Z jego pomocą uzyskasz zarówno kompresję typu „brick wall”, jak i subtelne podbicie, ponieważ został zaprojektowany tak, aby zachować charakter zarówno wyrazistej kompresji, jak i tej delikatnie brzmiącej typu „low ratio”. Ten szybki i solidny kompresor w stylu VCA, sprawdzi się świetnie kontrolując wokale, gitarę basową lub indywidualne ślady perkusji bębny.

Podczas użycia z agresywnymi, pełnymi transjentów dźwiękami, takimi jak bęben taktowy, czy bas, szybka odpowiedź VCA160 pozwoli uzyskać ten klasyczny cios i uderzenie, często określane mianem „thwack”, które uczyniło to urządzenie wyjątkowym.

Tube 176

Za brzmienie tego sprzętowego kompresora, który zainspirował projektantów Antelope Audio, odpowiadała nieprodukowana już od dawna lampa typu „dual variable-mu”. Teraz ten szybko reagujący kompresor, może być znowu używany do wszystkiego zaczynając od wokali, przez gitarowe solówki, linie basu i perkusję, a kończąc na nałożeniu go na cały miks. 

Jeżeli chcesz wygładzić brzmienie, albo zastosować kompresję typu „flat-out”, to powinieneś zainteresować się tym kompresorem, który bez problemu uwypukli transjenty bębnów lub podbije partie wokalne na tle gęstego miksu.

X903

Ten kultowy kompresor doda odpowiednią ilość analogowego brzmienia i ciosu, tak niezbędnego w nagraniach, a dzięki inteligentnej funkcji „RMS detection”, brzmienie Twoich ścieżek uzyska ten high-end’owy, ale wciąż autentycznie brzmiący sznyt, wprowadzany przez analogową kompresję i odpowiedni limiting. 

Z kolei używając funkcji „Negative Ratio”, opanujesz wychylenia transjentów, uzyskując efekt „przeciągania”, dzięki któremu X903 zabrzmi realistycznie i udowodni swoje możliwości w zakresie kształtowania dynamiki nagrań.

Gyraf Gyratec X

Ten lampowo brzmiący kompresor stereo, typu „vari-mu”, wykorzystujący technologię wczesnych limiterów  jest często wybierany ze względu na swoją szybką odpowiedź. Dzięki gładkiej pracy flitra górno-przepustowego, umożliwi solidną kompresję niskiego dołu pasma, jednak bez jego zanieczyszczania, co świetnie sprawdzi się podczas połączenia go z innymi kompresorami z rosnącej listy efektów vintage proponowanych przez firmę Antelope Audio, która jest dumna z tego, że jako pierwsza może przedstawić symulację tego urządzenia!

FET-A76

Kompresja bazująca na układzie FET (Field Effect Transistor), która od czasów jego wynalezienia w celu wzmocnienia sygnału niektórych mikrofonów, zastępując wcześniej używane do tego lampy próżniowe, stała się podstawą pracy studyjnej w późnych latach sześćdziesiątych. Antelope FET-A76 zapewnia wszystkie niuanse klasycznego kompresora FET i tak samo może być używany nie tylko do kontroli dynamiki i kształtowania tonu, ale również umożliwia dodanie charakterystycznego ciosu i prezencji do każdego sygnału przechodzącego przez jego obwód. 

Odzwierciedlając oryginalny, intujcyjny w obsłudze panel, FET-A76 udostępnia kontrolę zakresu wysterowania (Gain) wejścia i wyjścia oraz 4-pozycyjny przełącznik Ratio, z ukrytym trybem „all buttons” dla bardziej agresywnej kompresji.

Ścieżki wokalne, gitara basowa, czy kompresja całej szyny – FET A76 spełni się w tym doskonale, sprawdzając się również w połączeniu z różnymi modelami korektorów z serii FPGA przygotowanych przez Antelope Audio, w tym niedawno opublikowanego BAE Audio 1073.

Antelope FeedForward Compressor

Dostępny we wszystkich interfejsach Antelope Audio, wyposażony w niezbędne podczas kompresji sygnału potencjometry Threshold, Ratio, Attack, Release i Knee Control oraz dodatkowe funkcje ukrytego menu, Antelope FeedForward Compressor oferuje spore możliwości wyboru kompresji „Peak/RMS”

Pomimo niewielkich rozmiarów, skompresuje sygnał, tak jak duże analogowe urządzenia!

« poprzedni następny »

Ta strona korzysta z plików cookie, które pomagają nam optymalizować korzystanie z serwisu. Korzystając z serwisu, zgadzasz się na użycie plików cookie.

OK | Więcej informacji